torsdag, november 27

En tacksamhetens dag...?

Idag är det Thanksgiving Day och dagen till ära firar Veganbidraget att vi INTE lever i USA- the worlds greatest democrazy, även om det finns stunder då man kan tro att urberget Svea är en delstat i hyckleriet. I dag går också våra tankar till alla de fantastiska fåglar som fötts till den här världen enkom för att få sina strupar avskurna lagom till den tidpunkt på året då amerikanerna ska tugga sönder dem för att visa hur väldigt tacksamma de är för sina liv. Men nog pratat. Ingen kan föra fram tacksamhetens lov som den oersättlige herr William S. Burroughs. Varsågoda. Och tack.

2 kommentarer:

Signe Rocklin sa...

Jag har försökt tala vett i mina vänner, tyvärr har det inte gått särskilt bra... Men när de är på besök hemma hos mig äter de iaf snäll mat ^^
Jag gör vad jag kan, och försöker påverka så mycket som möjligt. Tyvärr är det fortfarande långt kvar till en perfekt värld.

Veganbidraget sa...

Ja, det är väl så att man får lura hem dem och mata dem. ;) Big up!
Förresten är vi också också pandafaddrar. Men visst är det galet att kung knugen är ordförande i WWF?! Särskilt som han förespråkar mer jakt på vilda djur. Så jo, nog finns det en hel del att göra runt omkring...